Dissabte 11 / 19h / 2020
Streaming
Durant tota la seva vida, Samuel Beckett va conrear la poesia, en anglès i en francès. Per a ell, la forma ho era tot i no buscava, deia, res més que el gaudi del lector a través de la sonoritat de les paraules. Prova d’això són els Poemes i mirlitonades, un recull de textos escrits en francès abans de 1940 (els poemes) i d’altres forjats a finals dels anys setanta (les mirlitonades), que serviran de base del recital que presentem, que ja es va poder veure al festival Alcools coincidint amb l’última versió escènica d’Esperant Godot, traduïda aquest cop pel poeta Josep Pedrals. L’actriu Aina Clotet i el dramaturg, director i actor Jordi Oriol uneixen forces per primera vegada per sadollar-nos de l’essència beckettiana expressada a través de la forma mínima, poemes on sura tot el seu univers, com el seu últim text, el poema Com dir (1989), i fins i tot la seva manera de ser: les mirlitonades són una manera despectiva i alhora juganera de referir-se als poemes, ja que fan referència a una mena de versets escrits sense solta ni volta, únicament per rimar paraules. Les preguntes sense resposta i el culte a l’error de Beckett en veu de dos grans actors i lectors de poesia.